Regulamin Skupu złota, srebra, platyny i palladu w formie wyrobów inwestycyjnych w serwisie skupzlota365.pl
Pobierz dokument w PDF
§ 1. Definicje
Wyjaśnienie pojęć użytych w regulaminie:
Kupujący - spółka działająca pod firmą „Metal Market Europe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wiejska 11/1, 00-480 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000443179, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 200.000 złotych oraz numer NIP 7831696976 i REGON 302346549, adres poczty elektronicznej: info@metalmarket.eu, będąca właścicielem portalu skupzlota365.pl.
Klient lub Sprzedający - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która podejmuje czynności zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży metali szlachetnych z Metal Market Europe sp. z o.o. bądź też umowę zawiera.
Strony lub Strona - Sprzedający oraz Kupujący (łącznie zwani Stronami lub z osobna Stroną).
Przedmiot Sprzedaży - przesłane za pośrednictwem skupzlota365 rzeczy ruchome wykonane ze złota, srebra, palladu bądź platyny.
Wycena - oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru złożona przez Metal Market Europe sp. z o.o. na podstawie szeregu czynności Kupującego dokonywanych w celu ustalenia wartości Towaru, na warunkach określonych niniejszym regulaminem.
Formularz zgłoszeniowy - formularz zawierający dane identyfikujące Klienta, wymagane przy rejestracji w skupzlota365.pl i niezbędne do dokonania wyceny bądź sprzedaży.
§ 2. Zasady korzystania z serwisu skupzlota365.pl
Treść serwisu internetowego skupzlota365.pl stanowi zaproszenie do rokowań w sprawie zawarcia w przyszłości ewentualnej umowy sprzedaży Towaru. Korzystając z serwisu internetowego skupzlota365.pl, Sprzedający ma możliwość otrzymania oferty nabycia przez Kupującego Towarów a w przypadku akceptacji oferty Kupującego, Sprzedający ma możliwość zawarcia umowy sprzedaży Towaru.
Korzystanie z Serwisu polega na nawiązaniu kontaktu z Kupującym w celu przesłania przez Sprzedającego, za pośrednictwem kuriera, bądź operatora pocztowego, przedmiotu sprzedaży w celu wyceny i złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym, a w przypadku akceptacji warunków przez strony - zawarcia umowy sprzedaży.
Sprzedający zobowiązuje się ubezpieczyć przesyłkę Towaru na swój koszt. Koszt transportu Towaru do siedziby Kupującego pokrywa Kupujący. Sprzedający zobowiązuje się do przygotowania Towaru wysyłki i do należytego wypełnienia dokumentów przewozowych.
Przed zawarciem przez Strony umowy sprzedaży Towaru, Sprzedający zobowiązany jest wypełnić formularz kontaktowy zamieszczony bezpośrednio w serwisie internetowym skupzlota365 w celu nawiązania kontaktu z doradcą i zaakceptowania zasad przetwarzania danych osobowych Sprzedającego. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, ze Sprzedającym skontaktuje się doradca w celu ustalenia przebiegu transakcji a zwłaszcza terminu wysłania Towaru przez Kupującego.
Doradca prześle Sprzedającemu szczegółowy kwestionariusz zawierający niezbędne dla celów transakcji dane, Po otrzymaniu tych informacji, jeżeli Kupujący będzie zainteresowany przeprowadzeniem transakcji, Sprzedający otrzyma informacje dotyczące procedury wysyłki waloru, informacje o procedurze otwierania przesyłki oraz dokonywania wyceny. Ponadto Sprzedający zostanie poinformowany o regułach przechowywania waloru aż do jego odbioru w przypadku niezaakceptowania wyceny i w konsekwencji niedojścia transakcji do skutku.
Przed wysłaniem waloru, Sprzedający jest zobowiązany do podpisania i odesłania Kupującemu umowy przechowania waloru w postaci skanu bądź zdjęcia. Przechowanie waloru jest bezpłatne od momentu odbioru przesyłki przez Kupującego do dwóch dni roboczych po odrzuceniu wyceny i w konsekwencji niedojścia transakcji sprzedaży do skutku. Po upływie dwóch dni roboczych, koszt dalszego przechowywania waloru jest zgodny z cennikiem.
Sprzedający ma obowiązek bezpiecznie zapakować przedmiot umowy i wysłać lub osobiście doręczyć na adres podany w zakładce „kontakt”, wybraną przez siebie firmą kurierską na własny koszt, po uprzednim kontakcie z Kupującym.
Kontakt pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym realizowany jest za pośrednictwem Internetu oraz telefonicznie. Kupujący kontaktuje się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez adres e-mail podany przez Sprzedającego w formularzu zgłoszeniowym lub/i telefonicznie.
Podając swoje dane osobowe za pośrednictwem Serwisu, Sprzedający wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu dokonania wyceny i złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży przez podmiot prowadzący serwis bądź zawarcia umowy.
Sprzedający oświadcza, że:
Towar stanowi jego wyłączną własność i ma prawo do swobodnego rozporządzania Towarem,
Towar nie jest przedmiotem żadnych obciążeń, zobowiązań, roszczeń osób trzecich,
Towar nie pochodzi z czynu zabronionego,
udziela Kupującemu rękojmi za wady prawne Towaru na okres 2 lat od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
Cennik skupu złota ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
§ 3. Przedmiot wyceny
Przedmiotem wyceny i oferty składanej Sprzedającemu jest wyłącznie złoto, srebro, platyna i pallad
W ciągu 24 godzin od odbioru Towaru przez Kupującego dokonywana jest jego Wycena. Wycena dokonywana jest na podstawie cen podanych przez Kupującego w treści serwisu internetowego www.skupzlota365.pl według stanu na moment dokonywania Wyceny.
Wycena dokonywana jest w monitorowanym, chronionym pomieszczeniu.
Wycena złota i srebra użytkowego dokonywana jest w oparciu o metodę niszczącą. Na Towarze mogą powstać trwałe rysy lub przebarwienia. Kupujący zastrzega sobie możliwość oddzielenia i zniszczenia kamieni i ozdób, niebędących przedmiotem Wyceny, jeśli będzie to niezbędne do dokonania Wyceny.
Wycena monet, sztabek jest dokonywana w oparciu o metody nieniszczące.
W dniu dokonania Wyceny, Sprzedający jest o niej informowany poprzez wiadomość e-mail oraz telefonicznie. Wycena obejmuje ilość i proponowaną cenę za Towar. Wycena jest ofertą zawarcia umowy sprzedaży.
Złożenie oferty przez Kupującego następuję poprzez przesłanie linku do umowy na wskazany przez Sprzedającego w formularzu kontaktowym adres poczty elektronicznej. Oferta jest ważna przez 30 minut od jej wysłania.|
§ 4 Zawarcie umowy
Do zawarcia umowy dochodzi poprzez złożenie podpisu elektronicznego pod treścią umowy, która zostaje przesłana na wskazany przez Sprzedającego w formularzu zgłoszeniowym adres poczty elektronicznej. Złożenie podpisu oznacza akceptację wyceny ze strony Sprzedającego, skierowaną do Kupującego.
W razie zawarcia umowy Kupujący dokona płatności na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego, w przeciągu 24 godzin od momentu akceptacji wyceny i zawarcia umowy. Wszelkie pobierane opłaty związane z płatnościami obowiązują według aktualnych cenników operatorów płatności.
§ 5 Odstąpienie od Umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do Umów za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym nad którym Spółka nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z przepisami art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
W innych sytuacjach niż wskazane w ust. 1 powyżej, w których Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Skupu, Spółka ma prawo przystać na zwrot lub wycofanie złożonego, w tym opłaconego, Zamówienia Towarów Notowanych. W takim przypadku rozliczenie z Klientem nastąpi na podstawie cen zaproponowanych przez Spółkę.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa/Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Spółką posiada dla niego charakter zawodowy, weryfikowany na podstawie wpisu tego Przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 6. Reklamacje
Wszelkie reklamacje należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: info@metalmarket.eu z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Konsumenta wnoszącego reklamację. Z zakresu reklamacji wyłączone są wady, usterki i nieprawidłowości wynikające z:
błędów lub pomyłek Sprzedającego,
nieprawidłowego funkcjonowania przeglądarki internetowej lub łączy telekomunikacyjnych będących po stronie Sprzedającego,
działalności podmiotów trzecich, które nie uczestniczą z inicjatywy Kupującego w świadczeniu usług za pośrednictwem Serwisu.
wycena dokonana przez Kupującego.
Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Kupujący zwraca się do Sprzedającego składającego reklamację o ich uzupełnienie.
Kupujący rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Sprzedającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Sprzedającego, Kupujący wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na wskazany przez Sprzedającego adres do korespondencji.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedający ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, znajdują się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Sprzedający (Konsument) może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Spór może być również rozpatrywany przez sąd polubowny o ile postępowanie reklamacyjne zostało zakończone i obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory mogą zostać poddane rozstrzygnięciu sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
§ 8 Ochrona Danych osobowych
Kupujący jako administrator Danych Osobowych zobowiązuje się podjąć wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich Danych Osobowych i treści przekazywanych przez Sprzedającego w związku z korzystaniem przez niego z Serwisu.
Dane Osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000)”. Klient, który dokonał Rejestracji lub zawarł umowę w ramach Serwisu ma prawo wglądu do swoich Danych Osobowych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystywania. Dane Osobowe można przeglądać oraz zmieniać po zalogowaniu do Serwisu, w ramach indywidualnego Konta.
Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania Danych Osobowych Klientów zawiera Polityka prywatności znajdująca się na stronie internetowej Serwisu.
§ 9 Inne postanowienia
Ochrona danych osobowych Sprzedającego jest zapewniona na podstawie Polityki Prywatności zamieszczonej na stronie: www.skupzlota365.pl
Zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobistych (RODO), dane Sprzedających przetwarzane są jedynie w celu wykonania zamówienia (sporządzenie umowy sprzedaży, zamówienia kuriera oraz wykonania płatności za złoto na wskazane konto bankowe). Dane nie są wykorzystywane w celach marketingowych i nie są przekazywane innym podmiotom
Spory wynikające z umowy sprzedaży rozpatruje sąd właściwy według przepisów postępowania cywilnego.
Sprzedający może uzyskać dostęp do niniejszego regulaminu w każdym czasie na stronie: www.skupzlota365.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
Do korzystania z portalu www.skupzlota365.pl niezbędne jest posiadanie komputera lub innego podobnie działającego urządzenia podłączonego do sieci Internet, wyposażonego w przeglądarkę internetową.
Dziękujemy za zapoznanie się z regulaminem
Pozdrawiamy, skupzlota365.pl
We are changing the way people invest in metals
Dane Kontaktowe
Metal Market Europe 00-480 Warszawa, ul. Wiejska 11/1kontakt +48226238561 info@metalmarket.eugodziny pracy Poniedziałek-Piątek godz. 9.00 - 17.00