Skupujemy złoto online bez wychodzenia z domu

22 623 85 61

  • Language:
  • Polski

Regulamin

REGULAMIN SKUPU

złota, srebra, platyny i palladu w formie wyrobów inwestycyjnych w serwisie skupzlota365.pl

§ 1. Definicje

Wyjaśnienie pojęć użytych w regulaminie:

  1. Kupujący- spółka działająca pod firmą „Metal Market Europe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wiejska 11/1, 00-480 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000443179, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 200.000 złotych oraz numer NIP 7831696976 i REGON 302346549, adres poczty elektronicznej: info@metalmarket.eu, będąca właścicielem portalu skupzlota365.pl.
  2. Klient lub Sprzedający– – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która podejmuje czynności zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży metali szlachetnych z Metal Market Europe sp. z o.o. bądź też umowę zawiera..
  3. Strony lub Strona– Sprzedający oraz Kupujący (łącznie zwani Stronami lub z osobna Stroną).
  4. Przedmiot Sprzedaży – przesłane za pośrednictwem skupzlota365 rzeczy ruchome wykonane ze złota, srebra, palladu bądź platyny.
  5. Wycena - oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru złożona przez Metal Market Europe sp. z o.o.  na podstawie szeregu czynności Kupującego dokonywanych w celu ustalenia wartości Towaru, na warunkach określonych niniejszym regulaminem.
  6. Formularz zgłoszeniowy – formularz zawierający dane identyfikujące Klienta, wymagane przy rejestracji w skupzlota365.pl i niezbędne do dokonania wyceny bądź sprzedaży.

§ 2. Zasady korzystania z serwisu skupzlota365.pl

  1. Treść serwisu internetowego skupzlota365.pl stanowi zaproszenie do rokowań w sprawie zawarcia w przyszłości ewentualnej umowy sprzedaży Towaru. Korzystając z serwisu internetowego skupzlota365.pl, Sprzedający ma możliwość otrzymania oferty nabycia przez Kupującego Towarów a w przypadku akceptacji oferty Kupującego, Sprzedający ma możliwość zawarcia umowy sprzedaży Towaru.
  2. Korzystanie z Serwisu polega na nawiązaniu kontaktu z Kupującym w celu przesłania przez Sprzedającego, za pośrednictwem kuriera, bądź operatora pocztowego, przedmiotu sprzedaży w celu wyceny i złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym, a w przypadku akceptacji warunków przez strony – zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Sprzedający zobowiązuje się ubezpieczyć przesyłkę Towaru na swój koszt. Koszt transportu Towaru do siedziby Kupującego pokrywa Kupujący. Sprzedający zobowiązuje się do przygotowania Towaru wysyłki i do należytego wypełnienia dokumentów przewozowych.
  4. Przed zawarciem przez Strony umowy sprzedaży Towaru, Sprzedający zobowiązany jest wypełnić formularz kontaktowy zamieszczony bezpośrednio w serwisie internetowym skupzlota365 w celu nawiązania kontaktu z doradcą i zaakceptowania zasad przetwarzania danych osobowych Sprzedającego. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, ze Sprzedającym skontaktuje się doradca w celu ustalenia przebiegu transakcji a zwłaszcza terminu wysłania Towaru przez Kupującego.  
  5. Sprzedający ma obowiązek bezpiecznie zapakować przedmiot umowy i wysłać lub osobiście doręczyć na adres podany w zakładce „kontakt”, wybraną przez siebie firmą kurierską na własny koszt, po uprzednim kontakcie z Kupującym.
  6. Kontakt pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym realizowany jest za pośrednictwem Internetu oraz telefonicznie. Przy pierwszym kontakcie Sprzedający zobowiązany jest do wypełnienia formularza zgłoszeniowego umieszczonego w Serwisie. Kupujący kontaktuje się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez adres e-mail podany przez Sprzedającego w formularzu zgłoszeniowym lub/i telefonicznie.
  7. Podając swoje dane osobowe za pośrednictwem Serwisu, Sprzedający wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu dokonania wyceny i złożenia oferty zawarcia umowy sprzedaży przez podmiot prowadzący serwis bądź zawarcia umowy.
  8. Sprzedający oświadcza, że:

a)     Towar stanowi jego wyłączną własność i ma prawo do swobodnego rozporządzania Towarem,

b)     Towar nie jest przedmiotem żadnych obciążeń, zobowiązań, roszczeń osób trzecich,

c)     Towar nie pochodzi z czynu zabronionego,

d)     udziela Kupującemu rękojmi za wady prawne Towaru na okres 2 lat od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

  1. Cennik skupu złota ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

§ 3. Przedmiot wyceny

  1. Przedmiotem wyceny i oferty składanej Sprzedającemu jest wyłącznie złoto, srebro, platyna i pallad
  2. W dniu odbioru Towaru przez Kupującego dokonywana jest jego Wycena. Wycena dokonywana jest na podstawie cen podanych przez Kupującego w treści serwisu internetowego www.skupzlota365.pl  według stanu na moment dokonywania Wyceny.
  3. Wycena dokonywana jest w monitorowanym, chronionym pomieszczeniu.
  4. Wycena złota i srebra użytkowego dokonywana jest w oparciu o metodę niszczącą. Na Towarze mogą powstać trwałe rysy lub przebarwienia. Kupujący zastrzega sobie możliwość oddzielenia i zniszczenia kamieni i ozdób, niebędących przedmiotem Wyceny, jeśli będzie to niezbędne do dokonania Wyceny.
  5. Wycena  monet, sztabek jest  dokonywana w oparciu o metody nieniszczące.
  6. W dniu dokonania Wyceny, Sprzedający jest o niej informowany poprzez wiadomość e-mail oraz telefonicznie. Wycena obejmuje ilość i proponowaną cenę za Towar. Wycena jest ofertą zawarcia umowy sprzedaży.
  7. W przypadku braku zgody na treść Wyceny lub braku odpowiedzi na Wycenę w terminie 20 minut od otrzymania od Kupującego oferty,  Kupujący może odesłać Sprzedającemu Towar na jego koszt.
  8. Oferta przesyłana jest Sprzedającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w formularzu zgłoszeniowym lub przekazywana telefonicznie.

§ 4 Zawarcie umowy

  1. Do zawarcia umowy dochodzi poprzez akceptację wyceny ze strony Sprzedającego, skierowaną do Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej z podaniem numeru rachunku bankowego Sprzedającego, bądź innych danych koniecznych do dokonania zapłaty, wskazanych przez niego w formularzu zgłoszeniowym.
  2. Do zawarcia umowy może dojść w sposób dorozumiany, jeśli Sprzedający nie odpowie na ofertę w terminie 3 dni od dnia jej otrzymania, a Kupujący posiada dane niezbędne do dokonania zapłaty.
  3. W razie zawarcia umowy Kupujący dokona płatności na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego, w przeciągu 24 godzin od momentu akceptacji wyceny i zawarcia umowy. Wszelkie pobierane opłaty związane z płatnościami obowiązują według aktualnych cenników operatorów płatności.

§ 5 Odstąpienie od Umowy

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do Umów za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym nad którym Spółka nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z przepisami art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. W innych sytuacjach niż wskazane w ust. 1 powyżej, w których Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Skupu, Spółka ma prawo przystać na zwrot lub wycofanie złożonego, w tym opłaconego, Zamówienia Towarów Notowanych. W takim przypadku rozliczenie z Klientem nastąpi na podstawie cen zaproponowanych przez Spółkę.
  3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa/Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Spółką posiada dla niego charakter zawodowy, weryfikowany na podstawie wpisu tego Przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  4. Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

§ 6. Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: info@metalmarket.eu z podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Konsumenta wnoszącego reklamację. Z zakresu reklamacji wyłączone są wady, usterki i nieprawidłowości wynikające z:

a)     błędów lub pomyłek Sprzedającego,

b)     nieprawidłowego funkcjonowania przeglądarki internetowej lub łączy telekomunikacyjnych będących po stronie Sprzedającego,

c)     działalności podmiotów trzecich, które nie uczestniczą z inicjatywy Kupującego w świadczeniu usług za pośrednictwem Serwisu.

d)     wycena dokonana przez Kupującego.

  1. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Kupujący zwraca się do Sprzedającego składającego reklamację o ich uzupełnienie.
  2. Kupujący rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji.
  3. Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana wyłącznie na adres poczty elektronicznej podany przez Sprzedającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym na wyraźną prośbę Sprzedającego, Kupujący wysyła odpowiedź na reklamację na inny adres poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na wskazany przez Sprzedającego adres do korespondencji.
  4. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedający ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  5. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, znajdują się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  6. Sprzedający (Konsument) może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  7. Spór może być również rozpatrywany przez sąd polubowny o ile postępowanie reklamacyjne zostało zakończone i obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory mogą zostać poddane rozstrzygnięciu sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.

§ 7 Prawa własności intelektualnej

 

  1. Zawartość Serwisu na którą składają się w szczególności, lecz nie wyłącznie: teksty, grafika, logotypy, efekty dźwiękowe, materiały wideo, zarejestrowane znaki towarowe oraz kompilacja, układ, a także wygląd Serwisu, bądź też oprogramowanie zapewniające jego działanie, stanowią przedmiot praw autorskich lub praw własności przemysłowej i podlegają prawnej ochronie. Prawa autorskie przysługują Spółce lub/i ich twórcom.
  2. Sprzedający nie jest uprawniony do kopiowania, rozpowszechniania, reprodukowania, agregowania lub modyfikowania jakichkolwiek danych oraz innych informacji zamieszczonych w Serwisie, w szczególności zakazuje się automatycznego pobierania zawartości Serwisu i prezentowania jej poza Serwisem bez pisemnego zezwolenia Spółki. Dozwolone jest linkowanie bezpośrednio do materiałów Serwisu.

 

§ 8 Ochrona Danych osobowych

  1. Kupujący jako administrator Danych Osobowych zobowiązuje się podjąć wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich Danych Osobowych i treści przekazywanych przez Sprzedającego w związku z korzystaniem przez niego z Serwisu.
  2. Dane Osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000)”. Klient, który dokonał Rejestracji lub zawarł umowę w ramach Serwisu ma prawo wglądu do swoich Danych Osobowych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystywania. Dane Osobowe można przeglądać oraz zmieniać po zalogowaniu do Serwisu, w ramach indywidualnego Konta.
  3. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania Danych Osobowych Klientów zawiera Polityka prywatności znajdująca się na stronie internetowej Serwisu.

 

§ 8 Inne postanowienia

  1. Ochrona danych osobowych Sprzedającego jest zapewniona na podstawie Polityki Prywatności zamieszczonej na stronie: www.skupzlota365.pl
  2. Zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobistych (RODO), dane Sprzedających przetwarzane są jedynie w celu wykonania zamówienia (sporządzenie umowy sprzedaży, zamówienia kuriera oraz wykonania płatności za złoto na wskazane konto bankowe). Dane nie są wykorzystywane w celach marketingowych i nie są przekazywane innym podmiotom
  3. Spory wynikające z umowy sprzedaży rozpatruje sąd właściwy według przepisów postępowania cywilnego.
  4. Sprzedający może uzyskać dostęp do niniejszego regulaminu w każdym czasie na stronie: www.skupzlota365.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
  5. Do korzystania z portalu www.skupzlota365.pl niezbędne jest posiadanie komputera lub innego podobnie działającego urządzenia podłączonego do sieci Internet, wyposażonego w przeglądarkę internetową.

Dziękujemy za zapoznaniem się z regulaminem

Pozdrawiamy,
Zespół Obsługi Klienta „skupzlota365.pl”